Wednesday, March 16, 2011

seorang LELAKI yang mengerti apa itu CINTA SEJATI


http://www.emocutez.com

CINTA
satu perkataan yang sering kita dengar. macam-macam maksud yang orang tafsir. setiap orang ade tafsiran sendiri mengenai cinta. ada acuan sendiri untuk kisah cinta mereka.

CINTA SEJATI
sangat sukar ditemui. tapi tu tak bermakna ianya tak wujud. kan?

CINTA pada aku
a GAME with NO rule. play it safe, play it right. its a gamble.

CINTA pada kamu???
*sila beri tafsiran sendiri* :)

****************************************

kenape tiba-tiba aku bercakap pasal cinta nie? tiba-tiba nak jiwang-jiwang kan? ehh...satgi ade lak anOn komen aku duk jiwang kat belog je kejenye.haha. takpela. abaikan je.

korang kenal sape Chris Medina??
sejujurnya, aku tak kenal sangat pon. yang aku tahu dia ni salah seorang peserta American Idol 2011. pertama kali dengar lagu dia masa kat belog k.Intannurulfateha. memang aku tangkap cintan la ngan lagu nie. masa tu aku dengar bese-bese je. feel pon sket-sket je. tak download pon.

petang tadi tiba-tiba rasa cam nak dengar balik lagu tu. so aku search la "Chris Medina". aku ingat nama dia taw. tangkap cintan punya pasal.haha. tiba-tiba,,eh,banyak plak tiba-tiba aku kan???*sambil wat muke konpius*haha. okea-okea. sambung cite. aku jumpala satu video. video masa dia audition. tertarik plak nak tengok kan. mungkin sebab tajuk dia yang panjang berjela tu.

"American Idol 2011 Chris Medina Fiance Has Brain Damage and Sings His Heart Break Even For Her"


lepas je tengok, baru aku perasan mata aku berair. uish, da lama kot tak rasa camnie.   *bukan lama tak nangis ye.ngee. seyes terharu sebab masih ada insan yang suci hati dia dalam menilai cinta. dia tak tinggalkan Tunang dia walaupun dia tahu yang dia tak akan bersama tunang dia lagi.

Bercinta 8 tahun...
bertunang 2 tahun...
then, tunang dia accident. sebulan koma tapi dia tetap tunggu tunang dia. sekarang dia ngan mak tunang dia yang jaga tunang dia. suci hati dia dalam menilai cinta kan?. untung gila tunang dia sebab disayangi insan cam Chris Medina nie kan? 

kemudian, aku sambung dengar lagu kat bawah nie plak.


What are words by Chris Medina

Anywhere you are, I am near

Anywhere you go, I'll be there
Anytime you whisper my name, you'll see
How every single promise I keep
Cuz what kind of guy would I be
If I was to leave when you need me most
What are words
If you really don't mean them
When you say them
What are words
If they're only for good times
Then they don't
When it's love
Yeah, you say them out loud
Those words, They never go away
They live on, even when we're gone
And I know an angel was sent just for me
And I know I'm meant to be where I am
And I'm gonna be
Standing right beside her tonight
And I'm gonna be by your side

I would never leave when she needs me most

dengar lagu nie untuk kali kedua lepas tahu cerita disebalik video tu, baru aku feel. nanges lagi..sob..sob.. murah sungguh air mata hari nie *hakikatnya hari-hari air mata aku murah.haha. lagu nie khas untuk tunang dia. lirik dia sangat bermakna bagi aku. very inspiring. agak-agak ade tak lelaki kat luar sana sanggu wat camtu untuk aku??? *wondering jap.lalala
:)

sekarang aku nak gie skodeng-skodeng jap ade tak lagi lelaki-lelaki hensem kat luar yang sanggup buat cam Chris Medina nie buat. :)




http://www.emocutez.com

14 comments:

bunga said...

hanya menunggu cinta yang suci..cewahhh...

aLya maNip said...

@ bunga : sama2 kita tunggu ye bunga :)

JIJI YU said...

member aku ade nyanyi tuk po0mpuan..tapi mentah2 je pompuan tu tolak die sebab laki laen..dah le pompuan 2 tak gitau mmber aku yg die dah ade bakal suami..

Ana Farhana said...

waaa alya cyg..wndu sama kamu~ hehe
pergh jiwang sungguh post kali nie yek..hahaha..
p/s:- ana br tau psl hfiy tue..alhamdulillah sume slamat..^^

aLya maNip said...

@ JIJI YU : mana tahu entah2 bakal suami pompoan tu da nyanyi da lagi nie utk dia..hahaha

aLya maNip said...

@ Ana Farhana : windu sama kamu gak syg!!!!
jiwang skali skale..hehe

alhamdulillah..juz sama2 doa biar hfiy kmbali cm dulu :)

mie said...

gue penah dengar nama medina je..
tapi xtau sape dia..
eheheee

Bro Fit said...

cinta tu bila dua orang tu sanggup menerima dan hidup bersama hingga akhir hayat..rite?

- Fitrihadi.com -

aLya maNip said...

@ mie : ade bnyak medina ke?hehe
alya kenal yg nie sorg je.hehehe

aLya maNip said...

@ Bro Fit : rite! hehe
cam ade pngalaman je bro fit :)

TiKa LEh said...

cinta tu apa??heheh..cinta itu chemistry..wah!!

yurn said...

naper entry awk nih sedih sangat..dah tgk video tuh..huhuhu..touching...nak nages nih...wawawawa

aLya maNip said...

@ TiKa LEh : waahhh..cinta itu kimia antara kita..hehe

aLya maNip said...

@ yurn : sedeh kan.alya pon da nanges da..sob..sob. :(