Sunday, June 05, 2011

My Dream Wedding *baju nikah & baju sanding*

http://www.emocutez.com

Hai semua

tengok tajuk pun da tahu apa yang bakal aku mengarutan ceritakan. biasalah, setiap manusia ada angan-angan. punya impian yang lahir dari angan-angan. manusia juga akan terus berusaha untuk mencapai impian. LUMRAH HIDUP.

dulu aku pernah cerita dalam ENTRI INI tentang kahwin tapi disebabkan peredaran masa, so segalanya pun mestilah berubah sejajar dengan perkembangan fesyen.*ayat tak nak kalah even BM masa SPM B3 je.haha* sekarang, semua maklumat tentang perkahwinan boleh dapat daripada internet. kata orang, dunia di hujung jari.hehe.

lately ni, aku pun banyak buat servey tentang barang kahwin tapi tak bermakna aku nak kahwin dalam masa terdekat. lagipun, kebanyakan magazine yang ada "wedding to do list" nyatakan yang persiapan perkahwinan yang perfect mesti la buat dalam masa setahun. tapi tu pun tak bermakna aku nak kahwin tahun depan. dah tu, bila aku nak kahwin? errr..no komen..ececehh, jawapan versi artis sekarang.hahaha. yang pasti aku takkan ke jinjang pelamin selagi masih bergelar pelajar. itu adalah PASTI.

disebabkan aku nak pastikan entri ni TAK panjang berjela, aku nak setory one by one. * tengok intro pun da nak muntah.haha*. kali ni aku nak cerita pasal planning untuk pakaian je dulu. bila aku ada masa nanti baru aku akan setory lagi tentang hal lain termasuk, pelamin, hiasan bilik tidur, hantaran ngan kad kahwin. ishh, gaya da cam orang nak kahwin da aku ni. takpela kan, aku sharing tips pada mana-mana reader yang blur nak wat persiapan kahwin even aku sendiri pun tak pernah buat lagi tapi mana la tahu bila baca entri aku tiba-tiba dapat ilham kan..hahaha

okea, mari kita bermula. perkara pertama haruslah tema dan warna patut dibincangkan. aku suka PINK. perempuan haruslah suka PINK tapi aku takut nak tengok bakal suamiku dalam PINK attire. cam nightmare pon ade gak.haha. ikutkah hati nak warna PINK atau TURQUOISE. semua warna aku akan guna untuk baju akad nikah, sanding & reception. okea la tu kan. meriah!.hehe

jom kita explore apa dalam kepala aku.

baju nikah :

aku nak baju camni je. simple sangat-sangat. PUTIH. 
kalau nak tambah pun, aku juz nak beading warna PINK 

or camni...


 tapi, dalam 5 baju ni, aku paling nak baju kurung warna PUTIH tu.(gambar pertama, kanan). 
simple tapi nampak elegen. takde la seksi sangat. juz baju kurung. takde shaping bagai. hehe

antara baju yang menarik perkatian aku gak, baju ni...


 aku suka sangat combination warna dia. nampak mewah n tak crowded sangat. cantik kan? 
bagi aku, baju ni sesuai untuk bersanding. baju lain yang sesuai dan bakal menjadi pilihan aku untuk bersanding lebih kurang camni la...

both cantik. boleh dipadankan ngan tudung. lagipun, baju camni punya shaping takde la melampau. 
baju ni nampak flare n lengan panjang. nampak cam selesa untuk pakai.hihi

kalau dress plak, aku berkenan ngan dress nie,

both dress ni pun perlu redesign kalau nak padankan ngan tudung. 
yang aku berkenan pada warna, beading n jenis kain. nampak perfect.hehe

semua kat atas ni juz perancangan dan apa yang aku tengok sekarang. memandangkan aku nak kahwin pun lambat lagi, so semua ni bakal berubah ikut peredaran fesyen.kikiki. kalau ikutkan hati dan nafsu serakah ni, banyak lagi jenis baju dan warna yang berkenan di hati tapi setakat hari ni, ni la yang terbaik aku tengok dan betul-betul puaskan hati aku. lagipun, majlis sekali seumur hidup, seharusnya punya persiapan yang rapi dan teratur dan yang paling penting semua benda cukup, cantik dan takde pembaziran. membazir itu amalam syaitan ye kawan-kawan.hehe

okea, tu je la yang aku boleh share. kalau nak lagi banyak design baju cantik korang boleh la terjah blog pengantin cam


 tu antara designer terkenal untuk baju kahwin.hehe. baju yang diorang design memang tip top la. bukan baju je, pelamin ngan hantaran pon ade tapi disebabkan aku nak cakap sal baju je, so aku highlightkan baju je la..lain kali kita menggedik setory lagi ya. hehe

LOVENOTE : aku still mencari masa untuk make-up kan belog ni. header da ciap tapi belum sempat cari background baru so still tak bleh nak jalankan kerja-kerja tacap belog.huhu.


http://www.emocutez.com


24 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

** xsabar la nak tgk header baru alya...;-)

wah2....dah berangan2 pilih baju kawin tu...xlamadah la tu kan...ila pun suka putih + pink..buat time akad nikah lawa...

n warna turquoise mmg lawa tau...ila pun minat jugak...tgk kwn kawin cntik la dia pakai wana tu..

Dye Kronniesar said...

lia, u noe what, dulu dyg pernah bagi gmbar baju putih bunga hijau tu kat ridhuan kate baju tuk akad kitorang t.kah kah kah.owh my.nanti baju kite same!!!!!
gagagagag

zacky786 said...

waaaaaa.. tiba2 rasa nk kahwin.. :P

Unknown said...

@ HonEyBuNNy : tunggu..hihi..kene tggu time alya betul2 free la.hehe

cantik kan..nnt ila pon da kene fikir semua ni..da x lama da.hehe

Unknown said...

@ Dye Kronniesar : haha..ye ke? lau cmtu. dyg wat alya sewa dyg punye baju je la nnt..hahaa

Unknown said...

@ zacky786 : ishh..kene blaja dulu..hihi

zacky786 said...

wek! :P

Unknown said...

@ zacky786 : hahaha..takmo terima kenyataan ea..

HaNa Hani said...

aish...neyh wat pikir nak kwen gak neyh
kahkahkah
^_^

Syarmira Sakawi said...

alyaaaaaa.. wah.. lama sudah tak singgah sini. dah lama bah tak blogging.

nak kawin ye? samelah.. tak sabar nak pakai baju2 kawin sbnrnye.. :D

Bunga said...

hehe..rasa nak kawin gak jer cepat2..hakha

Unknown said...

@ HaNa Hani : jom2..jom kita kawen..hihi

Unknown said...

@ MingMing : iye dear..hehe

seronok kan lau dapat pakai baju2 cntik cmnie..hehe

Unknown said...

@ bunga : haa...cepat2 bunga..cari calon..hihi

wahida said...

ni mesti dah tak lama lagi ni...yeeehaaaa!!!

aLieF si Muncung ManiS said...

tak sabar nak kawen ke cik alya?? nanti kalau dah dpt calon,,jgn lpa jmput saya ye..saya nak jadi pengapit..hehe

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

cantik2 design. simple tp menarik:)
nnt jemput kawen tauu~

Khairi Fakhri said...

<<<<<<<<<<<<<<<woah... tak layak nak pikir sal kawen2 ni. haha :D

Unknown said...

@ sys wahida : lama lagi la akak..blaja x abes lg..hihi

Unknown said...

@ aLieF si Muncung ManiS : lau ikot hati memg x sabar..hahaha..tp stdy x abes lg..so kene sabar la..
calon da ade la alief..siap ngan pakej pengapit lg..hihi

Unknown said...

@ FIFIEY LYCHEE MARATION : dun worry my dear..insyaALLAH..smp kad nnt..hihi..
nk p shopping2 kat indon nk jupe fifiey..hihi

Unknown said...

@ k e y r i : xpe keyri... berangan dulu..hahaha

Solihin Zubir said...

tema sy nnt, kompom hijau! kalau psgn x setuju, xleh kwen.. haha.. kerek giler.. hehe..

Unknown said...

@ Solihin Zubir : lau cmtu, masa datang merisik pihak prempuan memg kene tanye terus la wrna plihan..haha
elak msalah kmudian hari..ngeee