Sunday, June 12, 2011

kerana aku cuma manusia biasa

http://www.emocutez.com

aku punya hati. 
aku punya perasaan. 
aku bukan malaikat. 
aku manusia biasa yang punya rasa marah
aku cuma annisa' yang lemah
yang bisa merasakan kesakitan
yang tipis tahap kesabarannya
yang tak teguh imannya.

kehidupan aku
dijentik berkali-kali dengan dugaan
menjentik hati aku
menjamah rasa aku
aku jatuh rebah tersungkur
aku bisa bangun kerana kasih mereka yang disisi
tapi
tidak untuk kali ini
maaf andainya kali ini aku tak mampu menahan ujian yang kian kalinya

bukan tak pernah merasa keperitan tapi sakitnya kali ini lain. 
sangat sakit bila aku usaha menjaga segalanya dengan cara aku. 
cara yang aku rasakan terbaik. 
cara yang aku rasa cukup untuk buatkan sesiapa benci pada aku.
supaya tiada yang ambil tahu hal aku
tapi aku silap lagi. 
aku silap percaturan
maaf kerana kali ini aku tak sekuat dulu. 
dan maaf kerana kali ini aku menyimpan DENDAM.

LOVENOTE : tak pernah aku terfikir aku mampu menyimpan rasa yang satu ini pada insan bernama manusia tapi sedarlah, aku cuma insan biasa yang ingin bahagia. dan aku tak mampu mengelak dari menyimpan rasa yang satu ini. sampai bila. aku tak punya jawapannya.


http://www.emocutez.com

8 comments:

HonEyBuNNy said...

dendam???

adeh....bila dah berdendam memang betul2 marah neh...susah kan nak lupa bila kita dah dendam..

dalam kata2 entry neh bila ila baca untuk kali kedua...bermkna..

aLya maNip said...

@ HonEyBuNNy : ntah la ila..bila something tu da cross limit..tak dapat nk wat pape..

Imran nyambek said...

gado ngan member la ni en

cik lya said...

sabar la syg..ape yang jadi pasti ade hikmah sebalik nye kan kan

bunga said...

betull..benda ni leh jadi..yang penting sis tenangkan fikiran dan cuba fikir sesuatu tuk hilangkan dendam itu..insyAllah dendam itu akan hilang sedikit demi sedikit..:>

aLya maNip said...

@ Imran nyambek : hahaha..no komen la bro :)

aLya maNip said...

@ cik lya : insyaALLAH..harap2 cmtu la..

aLya maNip said...

@ bunga : harap2 camtula..hope lepas ni takde la rasa tu :)