Tuesday, October 18, 2011

My Dream Wedding *Pelamin*

http://www.emocutez.com

Hai semua

*boleh tekan LINK kat atas kalau nak jengah apa yang aku bebel pasal baju nikah & baju sanding :-)

Its been a long time since i talk bout my dream Baju Nikah n Baju Sanding. sorry la, if there anyone waiting for me to continue the next part of my wedding dream *macam ada je kan??? haha

NOW, i wanna talk bout PELAMIN. bagi aku, Pelamin ni antara perkara yang akan jadi feberet bakal pengantin untuk diletakkan dalam "wedding top list". kebanyakannya ghairah pilih pelamin yang up to date, cantik dan affordable. sekarang pun da banyak butik dan kedai pengantin yang sediakan macam-macam jenis pelamin ngan macam-macam tema yang jadi trend baru. so, bakal pengantin perlu sediakan duit dan pilih je. ka-chingg, ka-chingg *bunyi duit*haha

bila aku buat servey, kebanyakan pelamin sekarang adalah affordable dan cantik. so, kepada bakal pengantin, jangan risau bila korang ada bajet yang rendah untuk pelamin tapi still nakkan satu kenangan terindah pada hari bahagia korang. eceeehhh. aku da macam Pak Abu da.haha

okea, lets begin with some "Pelamin" yang aku pilih berdasarkan taste aku. almaklumlah, my dream wedding seharusnya apa yang aku mahukan la kan?hehe

kalau ikutkan apa yang aku rancang untuk majlis perkahwinan aku yang still tak tahu bila, aku akan ada 4 pelamin which are :
  • pelamin nikah kat rumah aku
  • pelamin sanding utama kat rumah aku *kalau abah ngan mama setuju aku nak wat kat dewan kat umah. malas nak sepahkan rumah n susahkan parents yang da selalu susah sebab anak perempuan dia yang sorang nie.
  • pelamin majlis bertandang @ sambut menantu (kat Terengganu orang panggil camtu.hihi)
  • pelamin majlis kat hotel *kalau ada rezeki lebih. INSYAALLAH

Lets take e view...

pelamin nikah

yang ni my feberet. cantik sangat.

kalau bajet kurang, aku prefer yang ni la. simple but elegance.

pelamin sanding utama




pelamin majlis bertandang





pelamin untuk majlis di hotel




semua pelamin yang aku pilih ni berdasarkan tempat nak letak. cantik tak??? sekarang korang da boleh imagine tak apa yang korang nak untuk wedding korang? entry ni pun aku buat semata-mata untuk share apa yang aku rasa cantik n maybe it will help others in choosing ur pelamin untuk wedding korang. kepada sape-sape yang da nak kawen boleh la jadikan semua ni sebagai ilham korang.hehe

kalau diikutkan, aku nak kawen lambat lagi la. at least, setahun setengah dari sekarang. lepas habes study baru boleh kawen. dalam masa setahun setengah banyak benda yang akan berubah termasuk la trend n tema pelamin. mungkin, masa aku nak kawen pelamin ni semua da tak sesuai n taste aku un da berubah.haha.

 LOVENOTE : kalau ada rezeki, nilah yang aku rancang untuk majlis perkahwinan aku nanti. kalau diizinkan ALLAH, habis je belajar aku nak kawen. lagipun, aku rasa lagi bermakna kalau menjadi yang halal untuk seseorang. doakan aku ye kawan-kawan.


http://www.emocutez.com

14 comments:

Dye Kronniesar said...

waaa. dyg nak jugak. dyg nak jugak. hehehe. tapi mesti tak dpt punyer. kikiki. sbb iwe kate buat biase3 tayah pelamin. wuuuuuwuuuuuwuuuuuu. :((

Bunga said...

cantik..leh dapat idea tuk perkahwinan bunga..

Unknown said...

@ Dye Kronniesar : tape dyg..pelan2..pujuk la elok2. mana taw nnt iwe nk bg..hehe

Unknown said...

@ bunga : silakan dear :-)

yunie said...

aku nk kad jemputan utk smue skali.. xmo mis 1 pon taw.. hehe.. syoknye tngok ko kawin.. amin.. :)

Miss Red said...

cantek sanagt..good luck.:-)

Unknown said...

@ yunie : InsyaALLAH..ko ciap kene dtg awl lg..haha

Unknown said...

@ Miss Red : thanx sys :-)

Dye Kronniesar said...

ahaks ahaks. da puas pujuk da lia. kihkih. takpe la. ekot je la kate die. ehehe. lia, t try la tgk design baju kat rins suzana. cantik3 tao. hehe. dyg takde peluang la. sbb die area semenanjung je. kikiki.

ILA HonEyBuNNy said...

cantik semua alya...

rambang mata ila tgk...hehe....

ila suka y simple2 ja..wahahha..

insyaAllah di permudahkan segala urusan alya...;)

adrinaqamarina said...

wow, banyak nye alya~ heheh, rambang mata nak pilih. tapi skg ni, takde perasan lagi nak pilih pelamin. cewah.



lama tak datang sini. header pon dah ada kartun comels! :)

Unknown said...

@ Dye Kronniesar : InsyaALLAH. nnt alya try tgok. ala, lau smnnjung je pun, dyg try la mntak sewa, tak pun mntak org sana designkan lebih kurg sama..hehe

Unknown said...

@ ILA HonEyBuNNy : amiin.. harap2 camtu la..hehe

Unknown said...

@ adrinaqamarina : rina kene abeskan stdy dulu, baru leh pk..hihihi

header tukar sbb cam buruk je letak muka sdiri..haha