Friday, January 06, 2012

KANTOI main toyol dalam exam :(

http://www.emocutez.com
Hai semua

korang ngah watpe? study lagi ea? exam tak abes lagi ke? sama la ngan aku. aku pun tak abes lagi. ade 2 paper lagi.hihi.

petang tadi selamat paper kedua aku. subjek elektif, introduction to counseling. bila nama pun da elektif, study pun macam paper elektif la tapi rezeki aku hari ni, 12 pages aku jawab. full satu booklet tu. haha

okea, aku tak nak cerita kisah jawab counseling tapi aku nak cerita sal subjek DFMA a.k.a Design for Manufacturing and Assembly. paper DFMA pagi semalam (khamis). bila da nama pun subjek mechanical, banyak mana pun fakta pasti ada calculation. aite? so, mestilah bawak calculator.

masa tengah exam tu, tiba-tiba aku punya lecturer datang n amek calculator aku. bila ngah exam, sarung calculator mestilah kat belakang kan? pastu dia bukak sarung calculator n check calculator aku. guess what???

this is how the back of calculator look like.





surprise?? haha. 

kantoi!!!

haha, actually, tu formula masa aku taun 3 sem satu. masa tu aku amek Quality Control. banyak gile rumus nak kene hafal n i end up wrote some of them here. luckily, i never use the formula sebab masa exam aku duk depan skali. sempat ko nak main bukak tutup calculator depan lecturer?hahaha. kiranya, aku tulis tapi tak pernah guna. attempt aku nak meniru tak berapa nak berjaya :(

sambung balik cite semalam. lepas lecturer aku tengok n taw yang tu bukan DFMA nye formula, dia juz cakap "lepas ni saya tanak tengok da seme ni". actually, this is the first time this kind of thing happen to "us". senanye, bukan aku sorang je kene check calculator. almost satu kelas aku kene.

sebelum ni takde plak lecturer yang check bagai ni. kebanyakan lecturer malas nak amek tahu. mungkin gak kalau kantoi seme ni berkait ngan future. ntah la. aku rasa camtu la. u yang lecturer tak amek port kot. seme da besar. buat dosa tanggung sendiri la.huhu

sepanjang aku bergelar student ade gak la beberapa kali aku main toyol ni tapi mesti end up ngan bad result. tak berkat.haha. actually, keje tiru meniru ni da lama aku tak buat. sepanjang kat u ni pun cam takde je.hihi.

korang lak camne? pernah rasa debaran lecturer check calculator masa final exam? haha. btw, aku da insaf da. takde da main toyol-toyol ni. bawak toyol pun kadang-kadang tak sempat nak bukak da abes masa. kan..kan?? so, study n bawak je la persediaan yang memang korang sediakan. kalau fail pun selayaknya la sebab itu yang disediakan. kalau lulus cemerlang, ALHAMDULILLAH sebab tu yang korang usahakan. tak gituu?? :-)


LOVENOTE : ada lagi 2 paper menanti on 10 & 14 Jan. sape-sape yang ada niat nak buat cubaan main toyol harap batalkan je la.hihi :-)
http://www.emocutez.com

14 comments:

Juliet_iRa~" said...

heee...nsb baik ramai2 alya y kena ;p

xpnh kena plak camtu..hee..+ xpnh toyol2 da..haha

sll msk je dwn apa y igt trus tulis kat paper esei y ada..heee

Juliet_iRa~" said...

he..alya nt da cuti buat tau..haha ;p..

btw bila cuti n balik rumah?

pss : camne alya buat kotak lovenote tu??ira wat xjd la..

wahida said...

pernah ada member UiTM kantoi masa duk meniru toyol yg dia bawak masuk dlm dewan exam...kantoi sampai kene extend satu sem...sudahnya org lain dah konvo, dia sorang duk habiskan baki lagi satu sem...sian pulak kat dia...

menginsafkan weh..sbb masa dia kena bawak keluar dari dewan tu, kecoh satu fakulti...malunya....

Anonymous said...

tak penah lagi men toyol. hehe

tapi bincang ada. haha

Emmet said...

wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D

Aleen Aiden said...

woahhhh,kalau alin ianya 1 memori yg tak fun.not at all.hu3.

teha said...

bahaye2..=='

aishareoils said...

haha..nasib die x suh klua..ecah dlu mase test bawak toyol..mase exam xpenah la plak...takot...haha

Unknown said...

@ Juliet_iRa~" : tu zaman kanak2 da..hihi.. alya nye blockquote tu amek kat sys intan nye tutorial, try la :)

Unknown said...

@ sys Wahida : alya wat masuk x guna pun.haha.. seb bek gak..stakat ni xpenah ag ade kes kat fakulti smp cmtu.huhu

Unknown said...

@ maCy : lau bincang tu x smpat da..haha

Unknown said...

@ Emmet : mekaseh :)

Unknown said...

@ aleen aiden : sem depan da memg bertobat da..haha

Unknown said...

@ Ecah Ecot : lau masa test tu letak sebelah kusi je sbb test lam klas.haha