Monday, April 02, 2012

SMI 08/12 Exploration Kuantan - Part 2

http://www.emocutez.com 
Hai semua



*AMARAN - entry ini dipenuhi dengan gambar :)

mesti korang da baca aku punya Kuantan Eploration Part 1 kan? now, aku nak continue lagi. sowie la sebab tak dapat nak continue the next day lepas aku update the first part. i've lots of stuff going on right now including my PSM, test 1 punya season n today is MY BIRTHDAY!!! tapi seme benda tu kita tinggal dulu jap. kita sambung cite laen dulu.hehe

on the second day, we got up early.7.30 pagi da bangun. ada sukaneka SMI lagi. mana nak dapat tengok budak umor 23 maen sukaneka??.smi je la camtu.haha. around 8am syam ngan mus hantarkan breakfast untuk kitorang. juz kuih untuk alas perut je.

kitorang punya sukaneka pagi tu kat pantai balok n kebetulan plak ada budak tadika punya sukaneka sebelah port kitorang. game macam sama da.hahaha. oh ya, warna tema pagi tu adalah KUNING!!!





lepas da habes perah tenaga kat pantai balok, kami gerak ke homestay budak laki. cuci ayam untu BBQ malamnya. lepas cuci Paan hantarkan ayam tu ke rumah Yunie. mak Yunie tolong kitorang perapkan ayam tu.hehe

 lepas tu baru kami gerak balik rumah. rehat n mandi jap. pastu kitorang gerak ke umah Yunie. makan nasi ayam. seyes best nasi ayam mak yunie buat. nak menambah cam da tak cukup sebab kami sampai da lambat n boleh dikatakan seme budak laki tambah nasi. sob..sob :(. harap-harap lepas ni yunie rajin la nak masakkan nasi ayam untuk kami plak.hehe

lepas da siap makan, kitorang gerak ke sungai lembing. plan asal nak ke air terjun pancing tapi kebetulan hari tu plak ada construction ape ntah. apa la yang malang sangat nasib kami seme.huhu. lepas solat kat masjid berhampiran, kitorang gerak ke sungai lembing. masa kat masjid, ada plak satu pak cik ni bagi kami sbungkusan makanan yang da packing. rezeki kami hari tu.hehe


sebelum masuk mandi kat sungai lembing, sempat la kitorang masuk melawat area sungai lembing. bukan la melawat sangat, setakat pusing ngan kereta je pun.ngeeee


lepas penat mandi baru balik. mandi pun kejap je sebab mandi sungai. biasalah, tak seronok cam air terjun.huhu. ada plak kejadian hampir lemas budak kelas kitornag.aiisshh. on the way balik homestay, kitorang berhenti lagi kat pantai balok. makan keropok n main air laut.hihi



malamnya barulah bermula aktiviti BBQ kitorang.

lepas BBQ n makan seme benda, barulah kitornag seme gerak ke unggun api. banyak gak la aktiviti malam tu. ada kotak beracun n pembahagian anugerah. anugerah plak seme best antaranya, si buruk rupa, hantu attendance, si Lengai, kaki perempuan n macam-macam lagi.

malam tu part emcee adalah Karthik, Kumaran ngan Miza. aku ngan Syuk plak unuk bagi anugerah. aku ingat, bila da kene handle anugerah, terlepas la aku dari games seme tu, rupanya tak. aku pun kene kotak beracun. arahan plak best giler!!

"sila lakonkan watak penggoda dan goda salah seorang yang berada kat sini" 

tak ke naya tapi nasib baek gak aku juz kene goda syuk.hahaha. takdela gile sangat nak goda orang yang gile-gile jugak. buatnya aku kene goda budak yang baik-baik, mati aku.hihi

aktiviti terakhir malam tu adalah Heart to Heart. macam-macam luahan, wish n cerita yang dapat kitorang seme dengar malam tu. aku lagi sedeh sebab awalnya aku da plan aku nak cakap apa tapi bila bangun, aku blur. seme yang aku cakap aku tak plan n aku nangis.hahaha. soo me!!
 malam tu berakhir ngan nyalakan nama SMI kat pantai balok. even tak berapa jadi, seme puas hati n enjoy ngan malam tu.

tunggu next part ye :)

LOVENOTE : thanx untuk semua yang wish beday aku even baru 8 jam. nanti bila da habes 2 april ni aku cite sal beday plak.hehe :)
http://www.emocutez.com

12 comments:

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

Kak alyaaa!!!:)))

Unknown said...

@ FIFIEY LYCHEE MARATION : iye fifiey syg!!

Juliet_iRa~" said...

bestnyaa..wuu

jeleshhhhhhhh!

hee

happy birthday dear!

Whoopz said...

kuantan? X ckp pung.. Kalau x bleh ajak makang nasik dumoh.. Heheh

teha said...

alyaa.. epy bday.. sori lmbt wish :)

Liza Razak said...

waaahhh...bestnye !! x sabar nak tggu next part

mie said...

waahh,
bergemberi sakan nampak..
ehehee

Unknown said...

@ Juliet_iRa~" : once in a lifetime..hihi

thanx cyg :)

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

Unknown said...

@ Whoopz : erm..camne leh terlupa ni.hahaha

lau x mesti dapatt rase air tgan whoopz.hihi

Unknown said...

@ teha : thanx dear :)

Unknown said...

@ Liza Razak : tunggu2..hihi

Unknown said...

@ mie : taun akhir la katakan :)