Saturday, April 14, 2012

it's all about my besday :)

http://www.emocutez.com 
Hai semua

as always, entry aku mesti pasal benda yang da diperam dulu.haha. aku saje nak setory-setory pasal my besday yang da almost 2 minggu lepas.hihi

2 APRIL 1989

till

2 APRIL 2012


i'm officially 23. seyes rase tua. orang laen yang 23 kebanyakannya da ade plan masing-masing. ada yang plan nak kawen n ade yang nak further study in master. aku??? still takde plan yang official ag. lau draft tu ada la.haha *da cam nak wat PSM pon ade.maen draft bagai.hihi

sebelum setory mory bout wat happen on my besday which is not really interesting, let me story mory a lil bit bout my 1 year planning. sepanjang aku "pegang" usia 23 ni, tak banyak yang aku plan senanye. 12 bulan tu bukan lama sangat pon :)

1st of all, wajiblah menamatkan pelajaran aku yang di extend satu semester ni. so, aku abes belajar pun umur 24(unofficial la sebab aku akan abes january 2013*INSYAALLAH*, tak masuk 24 lagi.hahaha). aku juz ade 3 bulan sebelum aku officially 24 n dalam masa 3 bulan ni la aku nak cari kerja dekat ngan bakal somi n nak beli kereta sendiri atau tumpang bakal somi pegi keje. semoga segalanya dipermudahkan.
plan asal aku mintak kereta ngan my parents bulan 9 ni tapi bila aku pikir balik cam tak berbaloi sebab KONPEM parents aku beli VIVA n aku nak MYVI.hihi. so, aku cakap kat mama ngan abah yang aku nak kereta bila da kerja. mama ngan abah bayar down payment n aku bayar bulan-bulan. DEAL
back 2 my besday plak. cam taun lepas, i've test on my besday n sewajibnya aku kene study. tepat jam 12 malam, bermulalah kisah aku sebagai besday girl yang takde pape best pon senanye.huhu


wish pertama face to face
piqah datang terjah bilik aku bawak adiah besday skali ngan handmade kad.hihi
mekaseh piqah cyg..hihihi


message pertama kat phone
fatihah message wish beday yang pertama. fatihah ni my ex-rumate mase 2nd year n also my classmate yang paling baik.hihi
mekaseh tiha :)

lepas tu macam-macam la wish dari kawan-kawan. kat phone n fb. tapi dalam banyak-banyak wish besday, ade 3 wish yang akan aku tunggu setiap tahun n tak pernah miss. from abah, mama n abang.
lam kul 10am, mama wish aku, then abah plak. tapi sampai kul 12 malam, abang aku still tak wish. seyes sedih jap masa tu. bakal kakak ipar pon da wish.huhu

3.4.2012 barula aku dapat satu message dari abang wish belated besday n mintak maaf. dia cakap dia bizi sket kat office masa tu. bila balik umah pun, mama ngan abah cakap abang memang bizi sket lately ni. almaklumlah, orang da nak pilihanraya.huhu. even lambat sehari pun, cukup untuk aku sebab abang ingat besday aku. hihi

 tu je la besday aku yang tak best. takdepun fancy celebration bleh wat. semua bizi ngan test n final year memang camni la. apa yang utama wajiblah diutamakan :)



http://www.emocutez.com

4 comments:

Whoopz said...

bila nak kawen? Jgn lupa jemput..
Nok makang nasik dagang.. Heheh

Juliet_iRa~" said...

akk da wish kan?ngeee

smoga bahagia sentiasa mengiringi alya :D

Unknown said...

@ Whoopz : mane de nasi dagang mase kawen..hahaha

Unknown said...

@ Juliet_iRa~" : mstila da..hihi..mekaseh k.ira :)