Saturday, May 01, 2010

mY bAd

i'm a chiLd...bUt i caNt bE a gUd chiLd..
aKu pNah pNingkan mama n aBah ngan peraNgai aKu..aKu peNah wat mama nangEs ngan pRanGai aKu.
xde yg lg terOk 4 a daUghtEr bile Ur mOm cRy bcOz of u..evEn aKu sLalu wat mama naNges tAPI..
mama da ONLY peRson yg wOnt saY "NO" 2 mE..semE yg aKu nk aKu dPat..semE kheNdak aKu mama ikOt..2 yg jadiKn aKu lg kraS kpaLe..
abAh sLalu cKap aKu aNk abAh..keRas kpaLe cam abAh..ske wat hal dr kecik..
peNah aKu dgaR kwan2 aKu cte yg diOrg gadOh ngan parEnts diOrg..lwan2 cKap ag..aKU??
aKu xpeNah lwan cKap ngAn mama pe agi aBah..nk mKan peNampar frEe leh la tgGikan sOre..
BUT...
bLe aKu nk g sOmewheRe maMa x bg kPutUsn..aKu tariK muke..
bLe mama adviSe sUmthiNg aKu bkUruNg lam bLik..seMe bNde aKU prOtes...
bLe abAh crUh wat aiR aKu slalu cKap "jap,nNt ikLan adk wat"..xde oRg bRani ckap jap ngAn abah..
penah abah cKap ngan aKu " adk sLalu wat abah tRase ati kn.." abAh meMg bteRus teRang..n 1 ag aYat abaH yg wat aKu thaRu "adK sOrg je aNk pmpOan aBh, baEk burOk aDk abh triMe jela..nk wat cMne".. sMp caMtu abah cKap kat aku..
tp..2 la aKu as a chiLd.. i caNt bE a gUd ChiLd..

aS a hUmaN..aKu meMaNg teRok..
aKu adMit 2..da bNyak bad thiNgs lam idOp aKu wat.. rOskn diri..tp aKu x peNah seriK..
aku meMg keRas kpale..aKu taw.. im trYiNg 2 cHange..
4 e'oNe arOund me..4 mama n abah..4 hiM..
"pLiz wOrLd...
im begGinG u.. giVe me tiMe..."

No comments: