Tuesday, June 15, 2010

bErhuTaNg???

salam seMua..
aRi ni tErase nk shaRing sUmthing..
p/s: mase baCe nie jgan lak kOrg jUdge aKu yek..aKu sekadaR berkOngsi..
yg bek wat iktibar n yg bRuk tOksah la ikot taw!!

miNggu nie, aku aGak bz sBb dUk beRuLang aLik dr umah aTok k umah..
xde la jaOh pon, lam 20 mNit jek..
beseNye,lepas zhOr aKu lepak sane sMp la mlam..luNch n dinner pOn kat saNe..
umah aTok aKu penoh ngan si tonet2..maNe tak nye, de 4 fameLi kat uMah aTok aKu skunk..
aLmakLumla, skuL oLiday kan..hehehe:-)
biLe mlam meNjeLma n lepas soLat magRib jek ma aKn duk kat ruaNg taMu ngan teLekung smaYang n aJar tOnet2 2 meNgaji n aKn dgar la sOre ma duk arah aNk2 sedare die smaYang..
aNk sedare pOn ma bsiNg peTah agi aKu nie..aNk die..huhu
eveN da 21, stiLl kNe pOtpet2 bOut smaYang..
agak x patOt la kan..???
bukan ma taPi aku nie..stiLl xleh nk jaGe ag kwajiPan sdiri..huhu
aKu kan beSenye tdO lepas sBuh..kdaNg2 tertido awal..
bLik lak aKu knci mase tdo n tLepas sBuh..
biLe ma bLik dr skuL lam kuL 2..aKn trjadi la cnversatiOn nie..
4 bOth of us..i mEan aKu n aBg aKu..

ma: nape x bgOn ma keJut pg td..
aKu : xsedOr..
ma : pastu?? x smaYang sbUh??
aKu : X
ma : pastu smayang zhOr je?? x qadar baLik sBuh??
aKu : X
ma : adk taw x adk berUtang?? skaLi kte tgal smaYang mknenye kte beRutang..bgOn la lewat maNe pon,kLau x terjage..sMayang je..ALLAH trime k x 2 hal len..yg pNtiNg kite wat..jgan sesekaLi tgal gitu je..
aku : diam

 
















tiBe2 aKu terpikir da baPe bNyak uTang yg aKu x luNaskan..
eNtah biLe la aKu mmpu byar baLik seme uTang 2 kn??
wkTu tue nnt??
mcam la aKu KONPEM idOp sMp tUe..
ntah eSk @ luse maTi pon aKu x taw..

*sKunk aKu ngah pk yg tErbaEk 2k byar uTang sdiri..
kOrg pon lau berUtang byar la yek..
aKu juz same2 iNgat kan kOrg n dri sdiRi..
useheLa uTk x beruTang..
uTang sesame maNusia xpe..lmbat byar oRg 2 dtaNg la miNtak..
taPi..uTang ngan ALLAH xde reMinder..
sdiri kNe iNgat..
aKu pOn ngah eLakkan diri dr bruTang...huhu
same2 la kte berUbah be a beTter persOn ye..
insyaALLAH

2 comments:

Unknown said...

sama2 kite berubbah :)

Unknown said...

@ kazen : InsyaAllah. sama2 saling mengingatkan :)